Nopeat toimitukset Nopeat toimituksetKilpailukykyiset hinnat Kilpailukykyiset hinnat
Intellisens TPMS-rengaspaineanturi TESLA Bluetooth, hopeinen venttiili

Intellisens TPMS-rengaspaineanturi TESLA Bluetooth, hopeinen venttiili

54,94 €
Saatavuus
Varastossa
Alkuperäisasennettujen rengaspaineantureiden markkinajohtaja IntelliSensin huippulaadukas TESLA Bluetooth anturi! - Uutuus! Tesla BLE Bluetooth anturi- OE laatu- Valmiiksi ohjelmoitu- Tesla malleihin:   - Model 3 2021->   - Model S 2022->   ... Lisätiedot ›
Kotimainen verkkokauppa!
Turvalliset maksutavat!
Suomen Vahvimmat PLATINA 2015–2023
Tuotekoodi
154110
EAN
4053861026913
Toimituskulut
Toimituskulut / 1 kpl
Rahti 24,80 €
Rahtiluokka:1

Alkuperäisasennettujen rengaspaineantureiden markkinajohtaja IntelliSensin huippulaadukas TESLA Bluetooth anturi! - Uutuus! Tesla BLE Bluetooth anturi- OE laatu- Valmiiksi ohjelmoitu- Tesla malleihin:



- Model 3 2021->



- Model S 2022->



- Model Y- Kääntyvä venttiili, joka mahdollistaa parhaan sopivuuden eri vannemalleihin- IntelliSens antureiden käyttöikä on muita pidempi, sillä anturit aktivoituvat vasta ohjelmoitaessa ja kuluttavat akkua vain ajoneuvon liikkuessa - Anturia kehitetty paremmaksi kestämään suolaisia ja lumisia olosuhteita

- Pieni ja kevyt koko, helpompi tasapainottaa



Anturin asennusKäytä asennuksessa momenttiavainta, joka on asetettu 4.
0 Nm.
Varmista, että anturi koskettaa vannetta joka kohdasta, jotta anturi kiinnittyy oikein.
Kiristä mutteria momenttiavaimella jatkuvalla liikkeellä.
Noin 3.
0 Nm kohdalla liike hidastuu, kunnes muovinen kaulus irtoaa.
Jatka kiristämistä lopulliseen 4.
0 Nm momenttiin.
HUOM! Älä poista muovista kaulusta venttiilistä ennen asennusta!

Lainsäädäntö

EU-asetuksessa 661/2009 on säädetty, että kaikissa marraskuun 2012 jälkeen tyyppihyväksytyissä sekä kaikissa marraskuun 2014 jälkeen myydyissä uusissa autoissa tulee olla rengaspaineen valvontajärjestelmä eli TPMS (Tire Pressure Monitoring System).
Suomessa Trafi on linjannut, että järjestelmän pitää olla toiminnassa uuden ajoneuvon myyntihetkellä ja aktiivisessa järjestelmässä tulee olla rengaspaineanturit ensiasennusrenkaissa (eli renkaissa, joilla auto rekisteröidään).
Vaikka seuraaviin rengassarjoihin antureita ei ole pakko laittaa ja järjestelmän voi jopa sammuttaa käytöstä, on järjestelmän käyttö kuitenkin suositeltavaa.
Järjestelmä seuraa renkaiden paineita ja tämän ansiosta vähentää autoista syntyviä päästöjä ja lisäkuluja sekä lisää turvallisuutta.


Kuinka TPMS- järjestelmä toimii?Rengaspaineita voidaan seurata joko suoralla (aktiivisella) tai epäsuoralla (passiivisella) järjestelmällä.
Aktiivisessa TPMS-järjestelmässä renkaaseen asennettu anturi mittaa suoraan renkaan painetta ja lämpötilaa.
Passiivinen rengaspaineen seuranta havaitsee puolestaan vain

paineen alenemisesta johtuvan renkaan pyörimisnopeuden muutoksen.


Molemmat järjestelmät varoittavat kuljettajaa kojelautaan syttyvällä TPMS-varoitusvalolla, kun yksittäisen renkaan paine laskee 25% ohjeellisesta rengaspaineesta.
Uusien paineantureiden tunnistaminen Jotta autosi tunnistaa uudet anturit ja TPMS-järjestelmän varoitusvalo sammuu, on autollesi tehtävä ns.
uudelleenoppiminen (relearn).
Tähän on kolme perustapaa:

Autolearn: Auto tunnistaa uudet ilmanpaineanturit automaattisesti.
Tämä vaatii vain autolla ajamista, jotta merkkivalo sammuu.
OBD: Uusien antureiden yksilölliset ID-tiedot ohjelmoidaan ajoneuvon keskusyksikköön ohjelmointityökalulla, liittämällä OBD-kaapeli työkalun sekä auton OBD-porttien välilleSTATIONARY: Autokohtainen koodaus.
Yleisintä amerikkalaisissa autoissa Hyödyt TPMS-järjestelmillä ja oikean rengaspaineen ylläpitämisellä on suuri vaikutus ajoturvallisuuteen ja ajon taloudellisuuteen.
Turvallisuus Oikea rengaspaine takaa renkaan maksimaalisen suorituskyvyn.
Kun rengaspaine on oikea, niin rengas pyörii kevyesti ja ohjautuu tarkasti.
Väärä rengaspaine heikentää renkaan pito-ominaisuuksia,

jolloin esimerkiksi jarrutusmatkat pitenevät sekä vesiliirron riski suurenee.


Renkaan käyttöikä

Liian matala rengaspaine lyhentää renkaan käyttöikää.
Rengaspaineen ollessa liian alhainen rengas kuluu nopeammin ja lämpeneminen voimistuu, kestävyys heikkenee ja esimerkiksi rengasrikon vaara kasvaa.


Polttoaineen kulutus

Rengaspaineen ollessa liian alhainen renkaan vierintävastus on suurempi, jolloin se tarvitsee enemmän energiaa pyöriäkseen.
Tämä tarkoittaa sitä, että polttoaineen kulutus kasvaa.

Mainostoimisto Semio | Webio julkaisujärjestelmä
KÄYTTÄJÄTUNNUS
SALASANA

Kirjautuminen

Kirjaudu sisään antamalla
tunnuksesi ja salasanasi.

› Uusi asiakas? Rekisteröidy tästä.
› Unohtuiko salasana?